سرخط خبرها
در گام بعدی طرح چهارشنبه‌ها با محله انجام شد

بازدید رئیس شورای اجتماعی محلات از محله امیر المومنین و نیزه

  • کد خبر: ۳۰۵۱۵
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
بازدید رئیس شورای اجتماعی محلات از محله امیر المومنین و نیزه
صدر - بعد از برگزار شدن طرح «چهارشنبه‌ها با محله» و گفت وگوی اعضای شورای اجتماعی منطقه با رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رئیس شورای اجتماعی محلات سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از محلات امیرالمؤمنین (ع) و نیزه بازدید کرد.
روح‌الله قاسم‌زاده هفته گذشته همراه با اعضای شورای اجتماعی دو محله امیرالمؤمنین (ع) و نیزه، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه و کارشناس فرهنگی ناحیه ۲ از این محلات بازدید و مشکلات این محلات را از نزدیک بررسی کرد. شلوغ بازار گلشهر اولین مکان بازدیدی اعضای شورای اجتماعی محله امیرالمؤمنین (ع) و رئیس شورای اجتماعی محلات است. طرح پیاده راه سازی بازار شلوغ از سال گذشته آغاز شد و تاکنون بخش پیادهراه این بازار به اتمام رسیده است. اعضای شورای اجتماعی و ساکنان محله از اجرای این طرح رضایت داشتند و برای بهتر شدن این مکان و استفاده همه گروه‌ها خواستار ایجاد رمپ برای معلولان در ورودی این بازار شدند. از کمبود‌های دیگر این مکان نبود سرویس‌های بهداشتی است. عبور و مرور موتورسواران هم برای خانواده‌ها ایجاد نگرانی می‌کند. بعد از شلوغ بازار نوبت به بازدید از شهرک لکزایی میرسد. رئیس شورای اجتماعی محله امیرالمؤمنین (ع) با نشان دادن انتهای شهرک و متصل نبودن آن به مجموعه آبی گلشن گفت: به علت وجود زمین‌های کشاورزی و مسدود بودن شهرک لکزایی دسترسی به مجموعه ورزشی گلشن، سالن ورزشی شهدای مدافع حرم، بوستان گل آرا و مجتمع مسکونی شهدای مدافع حرم با مشکل روبه رو است. در صورتی که خیابان مجموعه آبی گلشن به جاده گاز وصل شود، ساکنان مناطق اطراف نیز به راحتی به این مجموعه‌ها دسترسی خواهند داشت.
علی سرایی در ادامه توضیح داد: سال گذشته شورای اجتماعی محله جلسه‌های مستمری با صاحبان زمین‌ها برگزار کرد و توانست با جلب اعتماد آن‌ها و برگزاری جلسه‌ها با شهرداری بخشی از کار‌های قانونی و واگذاری زمین‌ها را انجام دهد. امیدواریم امسال نیز با پیگیری مسئولان منطقه نتیجه نهایی و کار‌های اجرایی آن انجام شود. بعد از شهرک لکزایی همه به سوی بولوار آوینی حرکت می‌کنیم. بوستان گلشن اولین مکان بازدیدی اعضای شورای اجتماعی و رئیس شورای اجتماعی محلات در محله نیزه است. بار‌ها از سوی اعضای شورای اجتماعی اعلام شد که این بوستان شب‌ها مکان مناسبی برای فروشندگان مواد و معتادان است. اعضای شورا خواستار تغییر کاربری آن به بازارچه یا بوستانی ویژه کودکان هستند. در ادامه این بازدید مصطفی هروی، رئیس شورای این محله، با نشان دادن زمین بایر بزرگی در خیابان شهید بهشتی ۱۸ گفت: محله نیزه سالن یا زمین ورزشی ندارد. در جلسه سال گذشته شهردار مشهد با تبدیل این زمین به فضای ورزشی موافقت شد و نیاز است که اقدامات لازم برای کار‌های اجرایی آن آغاز شود. در ادامه رئیس شورای اجتماعی محلات از جوی‌ها، جدول‌ها و آسفالت خیابان شهید بهشتی و کوچه‌های اطراف آن بازدید کرد و از اعضا خواست که برای رفع مشکلات عمرانی درخواست خود را برای منطقه نوشته و پیگیر آن باشد.
روح‌الله قاسم‌زاده در حاشیه این بازدید از تلاش و پیگیری اعضای شورای اجتماعی محله امیرالمؤمنین (ع) و نیزه قدردانی کرد و گفت: دغدغه و پیگیری مشکلات از سوی اعضای این شورا نشان دهنده حس مسئولیت پذیری آن‌ها به ساکنان و محله است. نامه‌نگاری با سازمان‌ها و مطالبه‌گری از آن‌ها نتایج خوبی برای محلات به همراه دارد. وی در ادامه توضیح داد: با انتخابات مجمع داوطلبان شورای اجتماعی محلات در سال گذشته شورای اجتماعی محلات دوباره متولد شد و مشروعیت اجتماعی پیدا کرد. مشروعیت اجتماعی کمک می‌کند تا اعضای شورای اجتماعی محلات برای رسیدن به هدف اصلی یعنی افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان گام‌های محکم‌تری بردارند. اکنون به دنبال توانمندسازی اعضا و کارآمد شدن جلسه‌های آن‌ها هستیم. روح‌الله قاسم‌زاده افزود: مهم‌ترین ابزار اعضای شورای اجتماعی محلات، سرمایه اجتماعی و جایگاه آن‌ها بین ساکنان است. مدیریت شهری از شورای اجتماعی محلات حمایت می‌کند. اعضای شورا با داشتن سرمایه اجتماعی قوی می‌توانند به اهداف خود برسند. ما هم تلاش داریم تا ضمن تأمین بودجه مناسب شورا‌های اجتماعی محلات را در اجرایی کردن مصوباتشان حمایت کنیم. در بحث بودجه شورا‌ها افزون بر این ۵ درصد اعتبارات عمرانی که اجرایی شده، ۵ درصد اعتبارات فرهنگی نیز در دست اقدام است و رایزنی‌های لازم انجام شده است. لایحه آن نیز تنظیم شده و قرار است در شورای شهر مطرح شود که باتوجه به همسو بودن شورا با این موضوع به یاری خدا تصویب خواهد شد.
قاسم‌زاده در پایان گفت: ضمن بازدید از محلات منطقه مشخص شد عمده مطالبات شورا‌ها در دو دسته قرار می‌گرفت. قسمتی از مطالبات کالبدی و عمرانی بود که قبلاً در حضور شهردار منطقه مطرح شده و در این بازدید هم از سوی کارشناسان شهرداری یادداشت شده و به سمع شهردار منطقه می‌رسد. قسمتی از مطالبات هم معنوی بود و بیشتر در حوزه تقدیر و تشکر از اقدامات مقابله با بیماری در محلات بود. در مورد قسمت دوم به یاری خدا طی مراسمی در دهه کرامت از فعالیت این عزیزان تقدیر خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->